Colourado - Reisverslag uit Laramie, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu Colourado - Reisverslag uit Laramie, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu

Colourado

Door: Sabbiejj

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

14 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Laramie

Allereerst wil ik even vermelden dat het gewoon koud was gister! Niet een beetje minder heet, niet frisjes, nee KOUD! Ik heb gewoon met mn winterhandschoenen en motorjas aangereden....die heb ik pas 1x aangehad in de bergen, een ochtendje (Maggie Valley)

Hee en voordat jullie beginnen te zeggen, tis ook nooit goed...We moeten ergens over zeuren want de hotels zijn goed, het eten is verrukkelijk, de wegen zijn prachtig, de mensen zijn superaardig....iets moet het ontgelden hoor!!

Ook vind ik het wel leuk te vermelden dat de staat waarin je zit heel veel invloed heeft op je keuze van radiozenders! Toen we in de buurt van Boston reden was er veel muziek ala Radio 538, Q ed. Meer richting Blue Ridge werd het wat neutraler, je kon van alles wel wat vinden. Rondom Memphis veel Gospel en in Arkansas, Missouri en Kansas waren van de 15 radiozenders die ik kon ontvangen er 13 Country hahah....Heeerlijk moet ik zeggen. Nu moet ik helaas weer wat harder zoeken naar de country zenders want we zitten weer in 'hip' gebied. *Serieus als ik Lie van rihanna en eminem nog 1x hoor word ik gek*

De route van vandaag had echt weer van alles. Vanuit Castle Rock gingen we richting de bergen. Dit was erg mooi, ze kwamen steeds dichter en dichterbij. Op een gegeven moment mochten we naar rechts en toen begon het hoor. Bochtenwerk en stijle rotsen naast de weg, tunnels door de bergen heen (niet zoals in oostenrijk, zwitserland, of zeeland kilometers lang maar gewoon een metertje of 500)

We hebben geluncht in Nederland bij een Duits restaurant. We hebben heerlijk Bratwurst mit Sauerkraut gegeten echt heeerlijk! De porties waren overigens wel amerikaans haha.

Hierna gingen we richting de Rocky Mountains, die we hebben aangestaard en vervolgens weer omgekeerd. We waren er helaas achtergekomen dat we het park vanaf de andere kant moesten benaderen, als we de enige weg die er was gevold hadden waren we lager uitgekomen dan waar we gestart waren deze dag. Opzich niet erg maar we hadden voor de verandering al het hotel gereserveerd in Laramie.
We hebben de 34 west gevolgd, die ook heel kronkelig en mooi was.

Amerikanen kunnen trouwens echt NIET rijden!!! Ze rijden allemaal veels te hard en als er een bocht aankomt gaan ze vol in de ankers en er met minimale snelheid doorheen. Als ze in een rijtje rijden word eht nog erger, want remt de voorste, dan remmen ze allemaal....echt te irritant voor woorden....

Maar goed terug naar het verhaal! We zijn hierna door een plaats gereden fort collins. Dit was volgens mij echt HET uitgaansgebied van de regio, het was ook superdruk! Wel leuk om er doorheen te rijden, blij toen we weer door konden rijden. Om de 200mtr stoplichten zucht.

Nu kon het gaan beginnen. Bijna 100km aan niets anders dan prachtig gekleurde heuvels, bergen aan onze linkerhand, bergen aan onze rechterkant en in de verte de Rockies.

Het was onbeschrijfelijk mooi! In de verte kon je de stormen zien ontwikkelen waardoor de kleuren nog beter uitkwamen. Het gras was bruinig, goud. De grond was rood. De bomen en voornamelijk bosjes groen. Het gesteente bruin en af en toe hele groene stukken gras! Dit kan ik wel 300km rijden als het moet!!! Het waaide hier trouwens ook hard, maar anders dan in Kansas, dat kan ik niet echt uitleggen.

Aangekomen in Laramie zijn we neergestreken bij de Best Western en hebben we eten gehaald bij het plaatselijke tankstation, die voor de verandering geen bier verkochten, CRAP! Vanavond zullen we weer braaf foto's uploaden, nu geen zin in

Salto en Sabbie

FOTOS
http://picasaweb.google.com/117993375230586190462/Dag13CastleRockLaramie?feat=directlink

  • 15 Augustus 2010 - 13:08

    Marjo:

    Bij een Duitser eten in Nederland???? Kan het nog gekker, hihihihi
    Ben benieuwd naar de foto's enne het blijven Amerikanen, had je wat anders verwacht??

  • 15 Augustus 2010 - 13:36

    Fred En Gitty:

    Bedankt voor het prachtige verslag! Het is net of wij zelf weer meerijden, top hoor!

  • 15 Augustus 2010 - 15:07

    C@rola:

    Hullo Harley Angels, Wat een extreme temperatuursverschillen maken jullie mee. Het kleurrijke verslag was leessmullen: een soort kleuren TV in m'n hoofd. En dan bréedbeeld, hihi. Zeer benieuwd naar de foto's.

  • 15 Augustus 2010 - 18:25

    Natascha:

    He, Sabrina,

    Leuk om te lezen, zo te zien heb je het helemaal naar je zin. Ga vooral verder met genieten.

  • 15 Augustus 2010 - 18:49

    Petra :

    Ik heb dit verhaal zitten lezen in de trein van steenwijk naar den haag en heb een paar keer hard moeten lachen Hahaha. Zo mooi:-) mensen keken mij maar een beetje raar aan Hahaha. Heerlijk.
    Dus heb ik mensen in de treincoupe het verhaal ook laten lezen, was erg grappig. Ik ben benieuwd naar de foto's.

    Kus en Liefs

  • 16 Augustus 2010 - 08:30

    Larizzz:

    Reactie op: Lie van rihanna en eminem

    Ik realiseerde mij gister pas van he ik kan deze al meezingen. En dan ga je nadenken en dan heb je hem al 5 a 6 keer gehoord die dag. MMMMM Ik voel met je mee.

    Verder als er helemaal niets te zeuren is is dat ook niet leuk.

    Ik moest ff aan jullie denken gister want in de AH met de kinders waren er heel veel lullo's. Een LB (lullo bijeenkomst).

    hihihi. Wacht met spanning af op jullie volgende verslag.

    XXX van superhyperactieve larizzz ben al vanaf 5 uur op. :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabrina

Actief sinds 02 Juni 2010
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 17945

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 17 Juni 2014

Schotland 2014

02 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

USA 2010

Landen bezocht: