Aangepaste Route - Reisverslag uit Walla Walla, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu Aangepaste Route - Reisverslag uit Walla Walla, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu

Aangepaste Route

Door: Sabbiejj

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

20 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Walla Walla

Helleuuwww

Vandaag had papa het idee om eerst bij Hells Gate State Park te gaan kijken om vervolgens heel rustig naar Walla Walla te rijden.

Eenmaal in het park aangekomen kwamen we erachter dat het voor het grootste gedeelte een gewoon park was waar mensen chillen, en mensen aan het joggen waren (Stelletje gekken)
We hebben de 2 musea bezocht, de jack connor centre en het lewis and clark museum en zijn daarna gaan rijden.

Ik had toen zoiets van 'we hoeven nog maar 190 km naar Walla Walla en dat is veels te weinig'. Dus ik was ff op de Garmin gaan zoeken naar een alternatieve route en die heb ik gevonden! Via de 3 naar beneden en dan weer omhoog bij Enterprise!

Bleek een super beslissing geweest te zijn. We kwamen terecht op een bochtige weg waar zelfs ik met mn stepje meerdere malen aan de grond kwam (en daardoor een hartaanval kreeg omdat ik me de tandjes schrok).

We zijn gestopt bij een tentje waar veel bikers waren (nee niet zoals in Wild Hogs) en daar hebben we staan praten met een paar gasten. Ze waren superaardig! Papa heeft nog een pinnetje gekregen voor op z'n vestje en een van de meiden had mijn zonnebrand geleend en ze vond hem superlekker ruiken. Blijkbaar ruikt Amerikaanse zonnebrand niet lekker....BAH!!!! (jullie weten dat ik van de geur van zonnebrand hou he).

We kregen van hen ook de tip dat we door moesten rijden naar Joseph. Daar was een rally, een mooi gebergte en een meer wat we MOESTEN zien.
Dat hebben we gedaan en het was inderdaad de moeite waard. Het meer was prachtig! Op de weg erheen waren we nog een buffelo farm tegengekomen en hebben we wat leuke plaatjes geschoten.

Hierna weer terug naar Enterprise en omhoog naar Walla Walla. Hier zijn we neergesteken in een Travellodge.
We zijn trouwens van mening dat de Amerikaanse Motelbusiness is overgenomen door Pakistanen en Indiase mensen hihi. Niet dat daar iets mis mee is, maar het viel ons gewoon op.

De verbinding was hier uitermate slecht. Heel vervelend. We wilden 's avonds ook wat gaan eten maar Walla Walla is blijkbaar een wijnwalhalla want dat was het enige wat je hier kon krijgen op main street.

We zijn wat uitgeweken naar de buitenwijken en hier vonden we een leuk restaurantje, someone's in the kitchen. De keuken was open, in het midden aan het eind van het restaurant. Het was een soort grote woonkeuken, heel gezellig! De lampen waren hetzelfde als die nu nog in de van Swietenstraat hangen en alle meubels kwamen van de IKEA! Dat zag ik natuurlijk gelijk als kenner. We hebben HEEERLIJK gegeten!

Hierna nog een ijs(je) gegeten en genoten van de live blues muziek uit het cafe ernaast.

Salto en Sabbie

FOTOS

• 22 Augustus 2010 - 18:31

Marjo:

Zooooooooooo mooie foto's, vooral die van de buffels vind ik mooi.
    De 3 zie er op de Garmin al bochtig uit, hebben ze over de Dragon Tail, dit was ook heftig zo te zien.
    Veel plezier en we skypen, kussies.

• 22 Augustus 2010 - 21:00

Bindert (Jerrie):

Zo, alles ''even'' bij gelezen. En wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. Zo te lezen is elke dag weer een feestje.

• 23 Augustus 2010 - 05:46

Larizzz:

Mooie foto's weer en Walla Walla vind ik erg grappig klinken. De ikea kenner he. Je hebt toch niet met je family card lopen flashen he :D.

Nou hier regent het deze ochtend en ik moet zo gaan werken. Dat wordt dus geen buitenspelen want ik zit op een groep kinders die graag op de grond gaan zitten.

Nou geniet er nog even van he.

xxx

• 23 Augustus 2010 - 06:05

C@rola:

Hey there, geweldenaren, opnieuw een filmisch verslag met gave foto's. Quite impresssssive. By the way: wat is er mis met een WijnWalhalla(haha)?!