Een beetje Lewis en Clark - Reisverslag uit Lewiston, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu Een beetje Lewis en Clark - Reisverslag uit Lewiston, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu

Een beetje Lewis en Clark

Door: Salto

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

19 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Lewiston

Vandaag gaan we van Boise naar Lewiston.
Boise is leuk om door heen te rijden. Eenmaal buiten de stad gaat het flink omhoog. Het eerste stuk gaat langs de Payette River. Dan weer rechts van de rivier en dan weer links van de rivier over een weg die aan de berg vastgeplakt lijkt. Heerlijk gewoon. In Cascade verteld de serveerster dat we om het meer zouden moeten rijden. Dat leek ons wel wat, dus zo gezegd, zo gedaan. 10% omhoog, 12% omlaag op een grind en zandweg. Lekker crossen op een Harley. :)

We gaan nog hoger en worden vergezeld door de Salmon River. Het gebied van de Hells Canyon Recreation Area en de Nez Perce indianen.
Het is ook een historisch belangrijk gebied omdat Lewis en Clark vooral hier (in 1804) culturen met elkaar wisten te verenigen. Indianen met blanken, maar ook indianen met indianen. Het startpunt van de ontwikkeling van het westen.

Een beetje moe, maar voldaan arriveren we in een gezellig Lewiston, aan de Snake River.

Sabbie en Salto.

FOTOS:

@Carola: one special :)

• 22 Augustus 2010 - 18:34

Marjo:

Hahahaha die Jeep is echt grappig.

• 23 Augustus 2010 - 05:51

C@rola:

Nooit geweten dat ik een jeep had in the US of A, wát een mooie "smoeltjes""car, thánx !!