Vergezichten en prairiehonden - Reisverslag uit Custer, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu Vergezichten en prairiehonden - Reisverslag uit Custer, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu

Vergezichten en prairiehonden

Door: Sabbiejj

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

15 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Custer

In de koele ochtendwind draaien we de US 85 op en worden verwelkomd met een enorm bord: Beware of motorcycles. Goh, dat is attent, dacht ik nog. Maar toen de gigantische hoeveelheid motorrijders ons tegemoet kwam rijden drong het tot mij door: 'De 70e Sturgis ontmoeting was net afgelopen en wij reden de stroom tegemoet. Wyoming vind ik prachtig. De groene uitgestrektheid die wordt omzoomd met bergen heeft iets betoverend. En het verveeld nooit. Er is opeens een klein meertje met een hoop vogels erin. Een aantal stijgt in slagorde op, om vervolgens een rondje te vliegen en in slagorde te dalen. Het waren pelikanen. Hoe is 't mogelijk, pelikanen in Wyoming. Het Wind Cave National Park is een lust voor het oog. Er zijn niet alleen koeien, maar ook herten en antilopen. In Morgan Canyon rijden we langs stijle rotswanden over bochtige wegen. Het park gaat over in het Curtis State Park. Nu rijden we echt hoog tot bijna 2700 meter. Een kleine kudde bizons loopt langs de kant van de weg. Helaas kunnen we geen foto's nemen want er zijn jongen en de moeders worden zeer onrustig. Op een groot veld verderop is het een drukte van belang. Prairiehonden, overal. De meesten staan stokstijf overeind en anderen rennen er lustig op los. Het is een geweldig spektakel. Verderop hebben we meer geluk, er ligt een enorme bizon op z'n gemak langs de kant weg. Deze liet zich graag portretteren,alhoewel hij heftig met z'n staart lag te zwiepen. Mt. Rushmore en de directe omgeving is helaas een toeristisch circus. Het is zo ingericht dat je eigenlijk nergens bij kunt en dat je wordt gedwongen parkeergeld te betalen om überhaupt ergens bij te kunnen. $10,- per motor is mij iets te duur dus dat hebben we niet gedaan. Gelukkig heb ik nog wel een paar foto's kunnen maken.
Moe maar voldaan komen we aan in een toeristisch Custer, South Dakota.

Sabbie en Salto

FOTOS:

• 16 Augustus 2010 - 06:11

Marjo:

Prachtige fot's weer. Inderdaad wel een hele grote jongen daar langs de kant van de weg.
    Zo te zien is het weer daar beter dan hier, het regent en regent en stormt met andere woorden het lijkt wel herfst.
    Veel plezier maar. Kussies

• 16 Augustus 2010 - 14:55

C@rola:

Hi, tijdzonedoorbrekers ! Moet een adembenemend gezicht zijn in werkelijkheid: al die uitgehouwen presidentenkoppen. Jullie foto ervan doet me heel wat, als (tekenende) koppensneller. Have FUN !

• 17 Augustus 2010 - 20:05

Gerrie En Gr Dekker:

Leuk om jullie te volgen. Veel plezier.