Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu

Seattle

Door: Sabbiejj

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

25 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Seattle

Zo dit wordt toch wel het laatste en langste reisverslag.

We hadden maandag de 23ste onze motoren ingeleverd. We hoefde vanaf Kirkland nog maar 50km te rijden en dit was alleen maar door stedelijk gebied, veel stoplichten dus. De route was hierdoor niet minder mooi. We zijn door veel verschillende wijken gereden en dat was ook wel leuk.
Bij de dealer de zaken afgerond, dit ging allemaal op zeer rustig tempo en de bus gepakt richting ons hotel.

Dit ging veel makkelijker dan verwacht. Voor 4 dollar zijn we bij het Hotel.

We zijn neergestreken bij de 5 points cafe en zijn daarna doorgelopen naar de waterfront en hebben we gegeten bij de Fishermans. Hier hadden we vorige keer ook heerlijke fish and chips gegeten met Fred en Gitty en deze keer dus ook weer. Papa had halibut en ik had salmon... HEEERLIJK....

Hierna zijn we lekker vroeg gaan slapen want gek genoeg waren we wel heel moe...Een dag amper wat doen is vermoeiender dan 600km rijden.

Op dinsdag zijn we als eerste naar de Space Needle gelopen. Hier hebben we een City Pass gekocht zodat we voor 60 dollar p.p. klaar waren en nergens meer kaartjes voor hoefde te kopen.

Bovenop de SN hebben we prachtige foto's gemaakt. Mount Rainneer was heel mooi en duidelijk te zien. Die berg is een vulkaan en door de ijsmassa die erboven op ligt istie zeer gevaarlijk mocht hij ontploffen. Het is wel grappig want het lijkt net of de berg zweeft.

Na de SN zijn we doorgelopen naar het EMP en Science Fiction Museum. Zeker een aanrader voor iedereen die naar Seattle komt. Het is een erg interactief museum maar daarna ondervonden wij dat eigenlijk elk museum hier (Behalve de kunstmusea) erg interactief zijn en dus leuk voor kids.

Na het EMP hebben we bij de international fountain gezeten. Wat een leuk schouwspel was dat! Het is een fontein die diep in de grond ligt...Maar er ligt geen water omheen dat loopt gelijk weg. Het is dus een zilveren bol. Daar komt als een jekko water uit en kinderen vinden dat helemaal geweldig. Het is een soort outdoor doushe, met het warme weer ook heel gezellig. We hebben wel gezien dat als je valt, je wel gelijk openligt.

We zijn doorgehobbeld naar het Pacific Science Museum waar we de laser beattle show hebben gezien. Ook erg leuk!! Na het PSM zijn we doorgelopen naar het Hardrock Cafe, hebben we Pike's market (waar ze met de vissen gooien) bezocht en hebben we ramptoerist uitgehangen. Er was namelijk een fik iets verderop, helaas wastie al geblust toen wij er waren.

Bij het Hard Rock gegeten en hierna afgedropen naar 5 points cafe (onze nieuwe stamkroeg) voor 1 biertje.....5 biertjes later gingen we naar het hotel.

Onze laatste dag is Seattle hebben we veel gelopen. Van ons hotel helemaal naar het Frye Museum wat erg ver is aangezien je 10000% omhoog gaat....Erg steil hoor!

Het frye Museum is een gratis museum met kunst uit de laat 19e en begin 20ste eeuw. Kunst dat verzameld was door Charles Frye. Er zaten ook een aantal nederlandse landschappen tussen. Erg leuk en mooi!

Hierna terug naar Pike via Freeway Park. Een soort betonnen trappen park met fonteinen, erg leuk en verrassend groen.

Bij Pike een beetje naar alle winkels gekeken en vervolgens doorgelopen naar the waterfront waar we het aquarium zijn ingedoken. Erg vergelijkbaar met Sealife en dan nog wat zeeleeuwen, zeeotters en rivierotters. Het was erg leuk, kleurrijk en interessant.

Na het aquarium zijn we doorgelopen naar de Harbour Cruise waar we een cruise van een uur door Elliott Bay hebben genomen. Dit was wederom erg leerzaam. We hebben de skyline gezien, coastguard, de rusthaven van de dudes van Deadliest Catch, De eyesore van Seattle (graanladers), Olympic Mountains, Het eiland ertegenover (Vergeten hoe het heet) en de haven zelf, waar de containerschepen liggen en de repairships.

Na de toer zijn we weer helemaal terug gelopen naar het hotel en zijn we even neergestreken om dit reisverslag te schrijven, foto's up te loaden, ons op te frissen om voor de laatste keer heerlijk amerikaans te gaan dineren.

We vinden het jammer dat we morgen naar huis moeten, en toch ook wel weer fijn...Bittersweet

Als laatste willen we iedereen bedanken voor het lezen van onze reisverslagen en de algemene interesse!

Salto en Sabbie

FOTOS

• 26 Augustus 2010 - 09:35

Fred En Gitty:

Leuk om te lezen dat jullie je weer goed vermaakt hebben in Seattle! De afgelopen weken hebben wij regelmatig de route en plaatsen op internet bekeken en ook ons fotoboek van 2008. Het begon met jullie verslagen allemaal weer te leven! Wij wensen jullie vandaag een goede en voorspoedige vlucht naar huis.
    groetjes,
    Gitty en Fred.

• 26 Augustus 2010 - 12:40

Marjo:

Ben toch ook wel blij dat jullie weer naar huis komen. Voorspoedige vlucht .... weinig Italianen hihihi en tot morgenochten.
    Kussies

• 26 Augustus 2010 - 14:34

Shadow:

Voor later een hele goede terugreis gewenst.

• 26 Augustus 2010 - 14:51

C@rola:

Jongens, wat hébben jullie ook mótorloos nog heftig veel gedaan/gezien. Fraaie foto van Seattle's skyline! Heb genooooooten van jullie verslagen. Dat wordt nog afkicken straks: start ik de laptop op en, zoeken-zoeken-zoeken: géén Salto & Sabbie adventure info meer, sigh-sigh! Happy landings & see you later, in Kikkerland.

• 27 Augustus 2010 - 13:01

Elise:

Sabbie en Rob , heb genoten van jullie verslagen , dat de tijd altijd zo snel lijkt tegaan als je daar bent he het is weer over voor je het weet en dan is er nog zoveel dat je graag had willen zien , een goede reis terug , en bedankt dat we mochten mee genieten

• 01 September 2010 - 05:28

Themir:

jamer dat het er voor jullie op zit,maar gelezen dat jullie het erg naar de zin hebben gehad.het was weer een super reis.
    groetjes uit polen

• 05 September 2010 - 22:36

Jan Gasse:

Ziet er fantastisch uit, leuk verslag.
    Natuurlijk jammer dat het er op zit, maar gewoon nog eens overdoen.