World Famous Milkshake - Reisverslag uit Kirkland, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu World Famous Milkshake - Reisverslag uit Kirkland, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu

World Famous Milkshake

Door: Sabbiejj

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

22 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Kirkland

Vandaag word onze ECHTE laatste rijdag.
Morgen moeten we de motoren inleveren en dan moeten we nog een uurtje rijden maar dat is niets vergeleken met het aantal uren wat we de dagen/weken hiervoor gereden hebben.

Papa en ik hebben nogal wat discussie over hoeveel mijl we nu totaal hebben gereden omdat mijn km teller iets anders aangeeft dan die van hem...
Laten we het erop houden dat we over de 5000 mijl zitten en dat is omgerekend 8000km. Best wel indrukwekkend als je het hardop zegt.

Ik had de avond ervoor al een beetje zitten uitpluizen waar we konden gaan rijden. We wilden ergens bij Des Moins in de buurt eindigen omdat we daar onze bikes in moeten leveren en kwamen, met het zoeken van een enigszins goedkoop hotel uit bij Kirkland. De makkelijkste route was via de 12 vrijwel rechtdoor.

Aangezien we gister al de 12 hebben gereden naar Mt Rainneer had ik nu zoiets van, laten we dat maar niet doen SUF haha. Mijn oog viel op een weggetje naar boven, naar ellensburg, die wel lekker kronkelde en inderdaad het was een mooie kronkelweg. Niet zoals de 3 maar wijdere bochten, bergen aan onze rechterkant, rivier + bergen aan onze linkerkant. Heel mooi!

We hebben tot aan ellensburg achter een groep motorrijders gereden die reden als een stel oude trutten.... met 30 door de bocht...en die bochten waren niet eens scherp! Bij het eerste en beste tankstation er maar afgegaan omdat papa en ik bijna van verveeldheid van de motor vielen hihi. We hebben daar gelijk geluncht (dit was dus 40 km verder dan het startpunt maar we waren laat vertrokken hihih)

Toen we wegreden was er net een ongeluk gebeurt op de kruising (alweer). 2 auto's tegen mekaar, onderdelen overal, ambu net weg etc etc. Hierna konden we lekker doorkachelen. De weg bleef mooi, we gingen de bergen in, bosrijk gebied. Je kan hier duidelijk zien dat ze hier niet om regen verlegen zitten!

En dan...langzaamrijdend verkeer, file...wtf! Blijkt dat de file ontstaat door de stoplichten in het stadje verderop, leavenworth! Net beieren (Zegt papa ik ben er nog nooit geweest) Alles was in dat oude kalligrafische lettertype geschreven (zelfs de borden van subway en mcdonalds) en overal alpenachtige woningen, duitse woorden en UBERscooter hihi.

Hierna konden we weer lekker doorrijden totdat.....weer langzaamrijdend verkeer...stilstaan...WTF! weer een stadje? Nee er staan auto's langs de weg! Meestal betekent dat wildlife, dus papa hield z'n camera al gereed maar met dat we de stremming naderde stak er een band uit de greppel. Een hele pickup truck plus airstream (ZO MOOI DIE AIRSTREAMS) camper in de greppel, glas overal, auto met airbags, auto met gebroken voorruit, mensen die verward keken kortom drama had zich daar voltrokken. Wij hadden het geluk dat het wederom vlak voor onze neus was gebeurd want de hulpdiensten waren er nog niet. De mensen van de crash lieten het verkeer nog door, wat de hulpdiensten niet doen en gewoon de boel afsluiten. Ik vraag me af of die mensen die die pickup reden nog wel leefden, wat, als dat zo is ik zeer verwonderlijk vind!

Hierna doorgereden en bij de 59'er diner gestopt want ze hadden world famous milkshakes! en OMG! wat wastie lekker!!!

Vanaf hier werd het weer helaas wat minder. KOUD! en nat...geen regen van boven maar van beneden. De route wel erg mooi! Tussen de bergen door, veel bos en de wolken hingen echt nog tegen de bergen aan! Beetje scenic ala Twilight (nou is dat ook in die omgeving opgenomen dus opzich hehe)

Aangekomen in Kirkland, de Garmin kon het natuurlijk weer niet in 1 keer vinden hihi en gegeten bij Cafe Veloce (een aanrader voor iedereen die naar kirkland komt hihi) Een italiaans restaurant, helemaal verbouwd met motoren. Oudjes, helemaal mooi opgesteld, supergaaf. Beetje jammer, geen VR te bekennen, zoon van de manager erop aangesproken, he'll look into it hihi.

De bedden zijn weer godisch lekker dus daar ga ik inliggen!!

Trusten (oh nee goedemorgen hihi)

Salto en Sabbie

FOTOS
Zijn er niet zoveel want het was koud en nat!

• 23 Augustus 2010 - 15:34

C@rola:

Ruim 8000 km achter de leren knopen, WÓÓÓÓW !! Godlof dat jullie "te laat" voor het ongeluk waren... En: fancy, McDonalds in gotische belettering: jodelahíhí !!

• 23 Augustus 2010 - 16:15

Kim:

Klinkt als een geweldige reis! enjoy!!! XXXXXX
    Mooooottttooorrrrrriijjdennn!!!

• 23 Augustus 2010 - 17:29

Gerrie En Ger Dekker:

het was leuk om jullie te volgen. Goede reis naar huis weer.
    Groeten Gerrie

• 23 Augustus 2010 - 20:05

Fred En Gitty:

Wij vonden het leuk om jullie de afgelopen weken te volgen! Heel veel plezier nog in Seattle!
    groetjes...

• 24 Augustus 2010 - 10:16

Jan En Vincent:

Wat een prachtige reis. Lang op de motor. Stijf op de verkeerde plekken. Wij lekker met de begroting bezig. Geen zorg rob er is nog genoeg te doen. We zien je graag komen.
    groet en nog veel plezier,
    Vincent en Jan.

• 24 Augustus 2010 - 11:50

Dick:

Dag Rob-man en dochter natuurlijk.
    ben ook net terug van vakantie en heb er niet zoveel km opzitten als jullie (in Brabant geweest)het reisverslag van jullie is indrukwekkend en ik hoor de sterke verhalen nog wel. vr gr Dick E

• 24 Augustus 2010 - 17:42

Themir:

Super gaaf wat jullie allemaal beleven. Wij kunnen alleen jullie verslagen lezen. We zijn erg benieuwd naar de foto's. Helaas is onze verbinding niet echt geweldig. Heel veel plezier daar! Groetjes, Theo & Mireille

• 25 Augustus 2010 - 17:08

Anita Haksteen:

Genoten van de reisverslagen. Leuk om jullie zo te volgen. Goede reis en Rob tot maandag. Begroting is nog niet klaar hahaha