Mt Rainier - Reisverslag uit Yakima, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu Mt Rainier - Reisverslag uit Yakima, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu

Mt Rainier

Door: Salto

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

22 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Yakima

Na een heerlijk ontbijt in het trendy Walla Walla proberen we snel in Yakima te zijn om in te checken en rond te gaan toeren in de omgeving van Yakima. Met als hoofddoel het Mt Rainier National Park. In totaal rijden we wel weer een ruime 300 mijl :).
Op weg naar Yakima rijden we door Kennewick waar net een parade wordt gehouden, Curieus is dat de deelnemers snoep gooien richting de kinderen aan de kant die daar dan massaal op afgaan. Een beetje gevaarlijk eigenlijk, vond ook een verkeersregelaar.

De 100 km naar het park vallen vooral op door het feit dat er veel fruitboeren zijn die hun spullen aan de man proberen te brengen. Het ruikt lekker en het ziet er kleurrijk uit.

Bij het park aangekomen verteld een ranger ons dat het in de avond zal gaan regenen en dat we goed moeten opletten. Nou doen we dat toch wel, maar de weg was wel slecht en dat zijn we niet gewend in de Amerikaanse parken. We gaan weer flink de hoogte in. Op één van de foto's kunnen jullie zien hoe hoog en hoe de weg aan de bergwand gekleefd zit.
Het is ontzettend mooi en ontzettend koud. Aan de weg lijkt geen eind te komen en de Garmin weet het ook niet meer. Want de over 15km een tankstation is waarschijnlijk hemelsbreed berekend maar wordt er geen rekening gehouden met het feit dat je een paar bulten over moet.:)

Het begon al te schemeren en overal zag je mensen hun tenten opslaan en de barbecue te installeren. (Roken mag er overigens niet vanwege het brandgevaar.) Heel gezellig.

Uiteindelijk zijn we op tijd bij een tankstation en moeten we nog 160km richting Yakima. Het schemert inmiddels en we moeten de andere kant van de bergen langs. Op het moment dat we weer boven zijn is het donker en blijkt het toch weer een aparte ervaring te zijn om in het donker een berg af te knallen. Geweldig gewoon. Helaas was het wel nog kouder geworden maar dat kon de pret niet drukken. Tegen 10 uur waren we terug in het hotel. Eerst maar een warme douche.

Sabbie en Salto

FOTOS

• 23 Augustus 2010 - 09:16

Fred En Gitty:

Het blijft allemaal een prachtig gezicht. Vooral die man in de huifkar met zijn tuinbroek maat xxxxxxxxxl. Het is nog maar een klein stukje naar Seattle. Veel plezier!

• 23 Augustus 2010 - 11:03

Marjo:

Prachtige foto's en dat andere is opgelost (hoop ik). Kussies

• 23 Augustus 2010 - 14:11

C@rola:

Láchen, die dikke-denim- man, wát een "figuur": hij is nog breder dan de kont van het paard! Leuke fotoserie: zitten ademstokkende exemplaartjes bij. Wist niet dat er naar wijlen Prins van Monaco een berg is genoemd, hihi.