Kansas wind, rednecks and heat - Reisverslag uit Hays, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu Kansas wind, rednecks and heat - Reisverslag uit Hays, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu

Kansas wind, rednecks and heat

Door: Sabbiejj

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

12 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Hays

Vandaag was het weer ongekend warm. Vanmorgen waren we extra vroeg vertrokken omdat het motel waar we sliepen amper ontbijt had. We zijn onderweg gestopt bij een family diner, naar ons inziens toch wel het beste ontbijt altijd. Heerlijke eitjes met hashbrowns en bacon en sausages mjam mjam.

Na deze heerlijke versnaperingen konden we de hitte weer in. Tot aan een uurtje of 12 was het wel vol te houden. We hebben bij de DQ een Artic Rush (slushy) naar binnen gewerkt om vervolgens door te rijden naar Abilane.

Eigenlijk was dit het eindpunt voor vandaag maar we konden zo goed doorrijden dat het maar ons lunchpunt is geworden. Hierna hadden we besloten door te rijden naar Russell.

Het werd wel erg warm dus wilden we het stuk overbruggen via de Interstate. Na 40km ging ik al dood van de hitte dus besloot ik ff een tankstationnetje te bezoeken om een liter water naar binnen te werken. Buiten de warmte staat er ook nog eens een harde wind die van zij komt dus je hangt half naast je motor!

Bij het tankstation hebben we ongeveer een uurtje met 2 rednecks zitten praten. Superaardige gasten. Ze deden wegen maken hier, en een van hen had ook nog paarden. Leuk verhaal, hij was vanmorgen z'n paard kwijt....Na anderhalf uur zoeken kwam hij erachter dat z'n paard zich had verstopt naast z'n huis. Nu vraag je je vast af, hoe kan een paard zich verstoppen. Nou ze hebben hier van die hele grote rollen hooi (in nl ook) en daar hadtie het midden van uitgegeten en was erin gaan liggen whihi wel grappig...athans dat vonden wij ...

Toen we ze vertelden hoe groot nederland was hadden ze zoiets van nou dat kunnen we in 2 weken wel asfalteren, dus NL overheid!! Huur rednecks in!!!

Over het landschap valt verder niet veel meer te vertellen. Veel landbouw, plat, af en toe een boom, een huis, een dorpje, na 10km al niet erg interessant meer. Als het iets minder warm was geweest waren we hier misschien iets minder hard doorheen gescheurd. De mensen zijn in ieder geval erg aardig hier.

Toen we die gasten trouwens vertelden dat we in Russell wilden gaan overnachten zeiden ze dat we beter door konden rijden naar Hays, betere motels, beter en meer keuze in eten.
Blij dat we dat hebben gedaan! We zijn ondanks de hitte weer wat verder gekomen en het is inderdaad wel drukker in Hays.

Nog ff nagenieten, afkoelen en dan lekker slapen!

Salto en Sabbie

FOTOS

• 13 Augustus 2010 - 05:30

C@rola:

Hi folks, niet te filmen (photo's coming soon!) ondanks hitte en wind van een eindpunt een lunchpunt maken, I'm soooo prróud of U 2! Leuke asphaltboys/hayhidinghorse anekdote!

• 13 Augustus 2010 - 06:06

Marjo:

Oh lachen van dat paard! Ben benieuwd naar de foto's. Kussies

• 14 Augustus 2010 - 11:34

Fred En Gitty:

Wij proberen jullie goed te blijven volgen! wat een hitte, zeg... Goed ontbijten is wel belangrijk, zolang het maar geen pancakes zijn!

• 14 Augustus 2010 - 11:54

Nicolette:

Heb je al een leuke boy gescoord???
    xxxx Nicolette

• 14 Augustus 2010 - 11:59

Marlies:

je zit toch niet stiekem bacon te snoepen bas met de borsten anders word ik jaloers dat krijgen wij hier niet
    gemeen he

• 14 Augustus 2010 - 12:22

Marlies:

ben je al weggesmolte dat zou freselek zijn (vor je moeder niet voor mij)

ps.enne heb je jake al ontmoet???????????

• 14 Augustus 2010 - 13:35

Larizzz:

Hihihihi grappig van het paard. Hier vandaag ook warm! 25 graden maar vergeleken met jullie is dat natuurlijk lekker. Ik heb veel gewandeld met de clienten dus ben blij dat ik ff zit. Zo nog even een eet en kook dienst en dan lekker klaar voor vandaag. :D Ze hebben nog 1 week bouwvak en dan gaan ze beginnen. De planning is nu 1 januari af. Kan niet wachten van mij mogen ze het fast forwarden. Geniet ervan! xxx

• 14 Augustus 2010 - 13:57

Thea En Joep:

Hey vakantiegangers,
    Wat een geweldige vakantie hebben jullie weer maar pas maar op dat jullie niet smelten met die temperaturen daar. Leuk om de verslagjes en foto's te kunnen zien van jullie reis. Ga zo door en heel veel plezier nog. XX