Maïs, gras en aardappelen - Reisverslag uit Independence, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu Maïs, gras en aardappelen - Reisverslag uit Independence, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu

Maïs, gras en aardappelen

Door: Salto

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

11 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Independence

Tijdens het ontbijt kregen we te horen dat het minimaal 42° zou worden. Dus snel inpakken en op weg. Het deel Arkansas wat we reden was mooi.Cruisen op z'n best. Omhoog,omlaag,lange,korte, scherpe en flauwe bochten. Geweldig. In
Missouri werd het uitzicht al ruimer. Veel maïs en gras. En reclameborden om te gokken. Gelukkig had Sabbie enkele scenic routes ontdekt dus voordat de hitte ons echt ging overvallen was het heerlijk cruisen. We kwamen ook langs Wilson Creek. In dit deel van Missouri is volgens mijn beleving Amerikaanse burgeroorlog begonnen.
Wilson's Creek Battlefield.
www.nps.gov/wicr/index.htm

Inmiddels zijn we op een rechte weg beland. Het is 45° en links is het maïs en rechts zijn het aardappelen.
Er zijn ook vele kilometers grasland en waar bomen zijn schuilen de koeien. We zagen ze ook regelmatig in een plas water (een soort waterbekken) staan. Ook zij hebben het heet.
Kansas 200km rechtdoor en veel wind. Ken je dat gevoel als je de vaatwasser open doet als ie net klaar is. Juist, en dat constant. Veel drinken is het devies. En net als in Death Valley: een emmer water over je heen en rijden.Heerlijk koel. Nou ja even dan. :)

Sabbie en Salto.

@Richard Het was een grap. Leg ik nog wel uit.

@Laris Zeker mooie huizen. Schiet jullie huis al op? xxx

@Themir Jullie gaan zeker ook een keer.En dan lekker met z'n tweeën.

@Anita We blijven voorzichtig en op zeker genieten.

@Lex en Linda: Big hug. Thnx.

@Jan Dit is wel wat anders dan stunten in de jeep en kever :)

• 12 Augustus 2010 - 05:59

Marjo:

Leuk verslag weer, blijven jullie nu in de warmte of wordt het op het volgende stuk beter? Hoor het nog wel. Veel plezier maar weer en we skypen. Kussies

• 12 Augustus 2010 - 06:21

C@rola:

Ja Rob, maïs,gras en aardappelen vs rats,kuch en bonen. Ik geniet van jullie verslagen. Happy cruising allebei !

• 12 Augustus 2010 - 08:11

Dolf:

Heerlijk om jullie verslag te lezen. Het begint bij mij alweer aardig te kriebelen om in 2011 weer naar de states te gaan. Wil je mij je Garmin routebestand mailen? Hoe bevalt die grote fiets?