John Jakes all over the place - Reisverslag uit Gettysburg, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu John Jakes all over the place - Reisverslag uit Gettysburg, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu

John Jakes all over the place

Door: Salto

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

05 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Gettysburg

We zijn vroeg afgereisd richting Gettysburg. Tijdens het tanken zagen we een Family Restaurant waar we hebben ontbeten. De menukaart is een belevenis op zich. Als je wilt kun met één keuze je calorieën voor een week naar binnen werken. Gelukkig hoeft dat niet en kun je, voor pak weg $6,-, een redelijk voedzaam en gezond ontbijt uitkiezen. Voor ons goed, want dan kunnen we kilometers maken.

De route 11 south is op de kaart redelijk bochtig maar dat viel in de praktijk wat tegen. Je krijgt wel een goede indruk hoe Amerika aan deze kant in elkaar steekt. Gelukkig stuurde de Garmin ons ineens de hoogte in en dan krijgt het motorrijden toch de dimensie waar je in wilt verkeren.

Overigens de highway waar je op rijdt, zoals onze snelweg, is dat hier niet. Opmerkelijk is,dat de opritten van de huizen aan deze weg grenzen. Curieus gewoon.
We moesten dan ook echt in de ankers om rechtsaf te slaan, Er was namelijk geen echte afslag.

Maar nu werd het genieten. Bochten en glooiingen in een groen landschap.
Prachtige Victoriaanse huizen en boerderijen. In de steden/dorpen is de grandeur uit vroeger dagen nog te zien, maar nu duidelijk als vergane glorie getypeerd kan worden.

Gettysburg ademt de sfeer van de slag in 1863. 1,2 en 3 juli om precies te zijn. Er is een monumentale begraafplaats en er zijn veel galerieën met overwegend schilderijen over de slag bij Gettysburg.

Na een overweldigend diner in het oudste huis van de stad, The Dobbin House, wordt het weer vroeg naar bed. In The Quality Inn deze keer.

FOTOS

• 06 Augustus 2010 - 06:41

C@rola:

Sfeervol verslagje, met dito foto's; en wat een lekker temperatuurtje ! Keep them rolling, Salto, Sabbiejj, Garmin !

• 06 Augustus 2010 - 15:02

Elise:

Hoi Sab en Rob

Ik heb gisteren gehoord dat de politie meer snelheidsovertredingen moet bekeuren , en Mark vertelde dat hij ook meer politie zag op straat die auto's aanhielden , so watch out ;o)
    Mooie fotos weer en zeer herkenbaar voor de oostkust