Big Horns, Bear Teeth & a lot of curves - Reisverslag uit Idaho Falls, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu Big Horns, Bear Teeth & a lot of curves - Reisverslag uit Idaho Falls, Verenigde Staten van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu

Big Horns, Bear Teeth & a lot of curves

Door: Salto

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

17 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Idaho Falls

Toen we gisteren uit Custer vertrokken was het al behoorlijk warm. Eenmaal voorbij Newcastle was het zelfs heet. In dit gebied wordt olie gewonnen en dat zie je en dat ruik je. Ook dat is Amerika.

Na Gilette wordt het weer prairie en 'farmland'. De hitte heeft wel een speciaal effect op het motorrijden, namelijk het geluid. Plop, plop, plop. Op je scherm, je laarzen, je broek.. overal. Sprinkhanen. Van die stevige. :) Je ziet ze haast niet maar als je op de grond stamp t springen er meteen een paar honderd op.

We rijden de US 14 en dat betekent veel bochten. Heerlijk. En dan de US14A. We gaan de Big Horn Mountains in. Hellingpercentages van 12%. Enorme bergen. Het is 'sliden' door de bochten. Imposant gewoon.

Red Lodge ziet er nog steeds gezellig uit. We zijn wat laat maar omdat we laat en uitgebreid geluncht hebben halen we wat bij het tankstation. 20 minuten lopen en aan de rand van het stadje.

Het is inmiddels 9 uur als we teruglopen en donker. Ineens ziet Sab een beer lopen. Hij liep inderdaad over de weg de tuinen in op zoek naar eten. En die zijn dus dubbel gevaarlijk, omdat ze niet meer bang zijn voor mensen. We hebben maar geen foto genomen. :)

Vandaag gaan we naar Idaho Falls en hoe. We vertrekken lekker vroeg op weg naar Cooke City over de Hwy 212:
The Beartooth Highway.

Het gaat omhoog, omhoog en omhoog. 21 haarspeldbochten en dan zit je tussen de gletsjers. De zon schijnt en het is lekker fris. Het uitzicht is fenomenaal. Het is een groene vlakte met bevroren meertjes en ijs.

In Cooke City eten we een heerlijke omelet en gaan op weg naar het Yellowstone Park. We bestrijken het noordelijke deel, dus de bomen, de vlaktes en de bergen. Bizons, elanden, coyote en nog veel meer. Helaas waren de beren niet te zien. We zijn ook nog gestopt bij een rokende berg. Overal kwamen er rookpluimen uit, geweldig om te zien.

We verlaten het park via de West Entrance en gaan over de US 20 naar Idaho Falls. Onderweg hadden we ook nog een geweldig uitzicht op de Grand Tetons. Moe envoldaan kwamen we aan bij de Best Western. Achter het gebouw loopt de Snake River waarlangs het gezellig wandelen is. Bij een gezellige pub en brewery hebben we een heerlijke ale gedronken en lekker gegeten.

Sabbie en Salto

FOTOS:

• 19 Augustus 2010 - 05:49

C@rola:

Hélemaal Adventure Channel, Salto & Sabbie: van sprinkhanenlaarzen tot bijna oog in oog met de bare teeth van een 'live bear; als preview voor de Beartooth(highway, hihi). En wát een landschapbeschrijvingen: nu nog de FOTOOOOO'S!

• 19 Augustus 2010 - 05:54

Marjo:

Een pup en brewery .... enne jullie vinden bier helemaal niet lekker, wat erg voor jullie, hihihi
    Ben benieuwd naar de foto's. Tot straks on skype.
    Kussies

• 19 Augustus 2010 - 08:19

Larizzz:

Misschien was de beer gewoon eenzaam en wilde hij alleen maar beetje stoeien en op jullie knabbelen hihihi. Flauw hoor van jullie dat jullie hem dat niet gunnen. De beren in Brother beer zijn toch ook lief :D. Veel plezier en ik wacht de foto's weer af kussies

• 19 Augustus 2010 - 17:58

Mireille & Theo :

Eindelijk hebben wij ook een een redelijke verbinding en konden we weer even "bijlezen".
    Leuk om te lezen dat jullie in Nederland geweest zijn. Daar zijn wij 2 jaar geleden ook doorheen gereden. En wat was het toen koud. 's Morgens eerst het ijs van de zadels afgekrabt...

Wat een fantastische reis maken jullie. En zo leuk om wat van jullie te horen terwijl wij hier in Lithouwen zitten!

Groetjes en een dikke knuffel,
    Theo & Mireille

• 20 Augustus 2010 - 13:57

Paul:

Mooie plaatjes weer!
    Wat een bonkvlees die bison.
    Stond die eland? ook zo dicht aan de weg?

PS. Ik ga morgen op de koffie met gevulde koeken bij Marjo, en begin dan alvast om de 1500 van Rob zo te verbouwen, zodat Sabbie er ook op wil rijden..... en Marjo heeft ook nog wat paarse verf over......

;-))

• 20 Augustus 2010 - 16:29

Marjo:

Hele mooie foto's vooral die van die bisons en van dat waterje.