Dag 10: Just another day in paradise - Reisverslag uit Broughty Ferry, Verenigd Koninkrijk van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu Dag 10: Just another day in paradise - Reisverslag uit Broughty Ferry, Verenigd Koninkrijk van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu

Dag 10: Just another day in paradise

Door: Sabbiejj

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

11 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Broughty Ferry

Vanmorgen werden we wakker in het donkere en natte Pitlochry. Gister had het flink geregend in het stadje tussen de heuvels. 's Avonds was het gelukkig even droog waardoor we een kleine wandeling hebben gemaakt door de omgeving. We hebben bij een klein kerkje gekeken, zijn doorgelopen naar de Bell's distilleerderij en hebben daar even rondgesnuffeld. Hij was natuurlijk allang gesloten dus we hebben alleen ff bij het bonded warehouse naar binnen getuurd. Hierna hebben we het river path gevonden die zou leiden naar de suspension bridge. Nou dat ziet er leuk uit, dat gaan we lopen. Daar loop je dan, over een groot grasveld, wat uitmondt in een semi verlaten rugbyveld en uiteindelijk de suspension bridge, die btw echt supergaaf was. Hij was ooit voor 850 pond gemaakt....aardig gek.

We zijn tot halverwege de brug gelopen en hebben genoten van het uitzicht. Je keek namelijk over de river Tummel uit, en die is vrij groot. Verderop zagen we ook een dam dusssss oh ja kijk eens, nog een pad ernaartoe, afijn we hobbelden rustig door. Hierna zijn we neergestreken bij de old mill inn voor en old mill ale om daarna verzadigd te gaan slapen.

Voor vandaag staat Edradour op de agenda. Blijkbaar de kleinste distilleerderij van Schotland en ook de enige die nog volledig volgens de traditionele manier whisky maakt, zo leuk!! Deze brouwerij raad ik iedereen aan om te bezoeken.

Na de rondleiding zijn we weer naar het hotel gegaan, we mochten later uitchecken, om onze spullen te pakken en weer verder te reizen. Ditmaal op weg naar Broughty Ferry. Dit is een voorstad van Dundee. Je merkt weg echt dat je weg bent uit de highlands. Heel de omgeving is een stuk stadser, we missen de variërende natuur en heuvels nu al! We hebben daarom ook besloten om vanaf overmorgen weer terug te gaan naar het westen, daar nog een paar dagen in een b&b te blijven en misschien zelfs de trein te pakken naar Edinburg. Voor nu is het in ieder geval nog even lekker zilte zeelucht snuiven.

Morgen op weg naar Falkirk, waar we de botenbrug gaan bekijken en daarna door naar Lockerbie. Nog maar een paar daagjes.... Dan is het feestje alweer afgelopen.

Gelukkig is het nu nog niet voorbij, kan niet wachten op weer een daggie lekker tuffen.

Liefs

S&J

• 12 Juni 2014 - 08:10

Marjo:

Weer een mooi verslag...wat gaat de tijd snel he. Lekker genieten zolang het duurt...have fun...xxx

• 12 Juni 2014 - 09:08

Rob:

Leuk bruggetje, mooie plaats; Pitlochry en omgeving.. wederom... have fun