Dag 8: Day at the beach - Reisverslag uit Findhorn, Verenigd Koninkrijk van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu Dag 8: Day at the beach - Reisverslag uit Findhorn, Verenigd Koninkrijk van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu

Dag 8: Day at the beach

Door: Sabbiejj

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

09 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Findhorn

Na een dagje rustig aan gedaan te hebben moesten we vandaag toch echt weer aan de slag… soort van. Na te hebben ontbeten en rustig aan de motoren te hebben opgesnoerd zijn we vertrokken…. We konden al na 10 meter stoppen omdat de Garmin besloot er nog niet klaar voor te zijn, die had blijkbaar ook vakantie. Op een of andere manier had hij niet goed geïmporteerd en zag hij de route wel maar navigeerde hij niet….niet heel handig. We rijden nog luttele kilometers langs Loch Ness om vervolgens te komen bij het einde (of begin, wat je wilt) van het meer waarin het inmense loch ineens veranderd in een rivier..We gaan haaks linksaf de bergen in en komen langs een begraafplaats waarbij het ons allebei opviel hoe mooi onderhouden alle graven waren. Bij elk graf stonden meerdere bloemen, kadootjes en zelfs eentje was versierd met een helium ballon. Het zag er in ieder geval heel mooi uit. We rijden omhoog, de bossen in en komen vervolgens ineens uit in een nieuwbouwwijk, zelfs Garmin wist nog niet van deze wijk af. Ze waren nog bezig met bouwen en zelfs renoveren van oude gebouwen.

We zitten in de voorkant van Inverness, en Garmin besluit vanuit het niets een betere route naar Findhorn te weten. Nee Garmin, we willen niet via de A weg… We willen via die weg… Na een kleine tour door de buitenranden van Inverness rijden we de heuvels in en zijn we weer goed op weg. Het is heel leuk om te zien hoe anders de omgeving hier is. Het is eigenlijk heel kaal vergeleken bij de omgeving rondom Loch Ness, wat juist heel bossig is. We rijden bovenop de heuvels met veel groen gas en omgeploegde tarwevelden. Het was inmiddels 12 uur en we waren een klein beetje hongerig en Sab zag kans om een of andere verstopte zaak te vinden. De koffie was overheerlijk (wat nogal een wonder is hier) en de lunch was verrukkelijk. Toen we eenmaal uitgeluncht waren begon Jorg een beetje geniepig te lachen. Wat had die boef gedaan, hij had stiekem een fruit scone en apple cobler met clotted cream besteld. WOW!!! Wat waren die lekker, zelfgebakken en met zorg uitgekozen ingredienten en dat proefde je. YumYumYum.

Eenmaal onderweg begon het landschap wederom te veranderen. Waar we eerst bovenop de lege heuvels reden, zakten we nu wat meer naar beneden en de begroeiing veranderde ook. We doken weer wat meer de bossen in maar ditmaal ook een soort duinachtige omgeving. Nog steeds niet zoals de duinen die we in NL kennen maar zeker meer herkenbaar. We moeten vast dichter bij de kust komen, en ja hoor, na een kleine 90 km. doemt de zee alweer op. Daar is Findhorn.

Het is een kleine gemeenschap die bekend staat voor het groeien van gigantische groentes. Het is best wel grappig, google het maar eens. We zitten hier in een B&B waar de tijd heeft stilgestaan, alsof je in een museum slaapt, en dat is inclusief de eigenaresse. Ze wees ons op de ‘kimberly inn’ in het centrum, hier konden we prima eten EN zulk advies slaan we natuurlijk niet in de wind.

We hebben er inderdaad heerlijk gegeten. We hebben met nog wat locals gezellig een stout en dram gedronken en lekker gepraat over o.a. reizen, findhorn, het WK, feyenoord en John Guidetti, want die kwam bij Celtic vandaan, zijn cluppie.

Nu weer terug in de wifiloze B&B, verslagje schrijven en lekker vroeg tukken. Morgen moeten we een lang dagje rijden en zoals het er nu uitziet wordt dat een dagje in de regen rijden, dus fingers crossed and hope for dry weather.

Liefs,

S&J

• 10 Juni 2014 - 18:34

Marjo:

Weer bedankt voor de blog....dankzij de woordkeuze zag ik het een en ander voor mijn geestesoog voorbij gaan. Keep my fingers crossed voor morgen.