Dag 6: Nessie, Here we come!!! - Reisverslag uit Drumnadrochit, Verenigd Koninkrijk van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu Dag 6: Nessie, Here we come!!! - Reisverslag uit Drumnadrochit, Verenigd Koninkrijk van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu

Dag 6: Nessie, Here we come!!!

Door: Sabbiejj

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

07 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Drumnadrochit

Gister hebben we besloten dat we toch echt op vakantie zijn, en dat we niet elke dag een race tegen de klok willen hebben om bij een eindpunt aan te komen. Door het pinksterweekend hebben we ook wat meer moeite om accommodatie te vinden. Na wat medemotormuizen gesproken te hebben kwamen we erachter dat wij iig niet de enige waren met dit probleem. We hebben bedacht niet meer dan 200 km te rijden en al zeker niet als we over B-wegen willen rijden…. Dit is wat we hebben uitgevonden…Je hebt A enkel nummer wegen, dit is vergelijkbaar met de snelweg… Dan heb je A dubbel nummer wegen, deze zijn al wat landelijker en die met 3 cijfers achter de A zijn nog beter…. En dan heb je de B wegen. Dit zijn de superlandelijke kronkel los liggend asfalt wegen ofwel de leukste…. Het ‘mindere’ hieraan is dat onze gemiddelde snelheid denk ik zo rond de 50 ligt…. En als je dan 300 km moet rijden, dan word het wel een erg lange dag. We hebben dus om deze redenen besloten om wat van onze reis af te knibbelen en te bewaren voor de volgende vakanties en zo kom je dan een paar dagen te vroeg bij Loch Ness aan, of in ons geval in Drumnadrochit. Deze accommodatie was ons aangeraden en my-o-my wat een aanrader!! Ze hebben een award winning whisky bar… en laat ik even stellen dat de grote kaart groter is dan je je kan voorstellen, door de hele zaak staat elke schotse whiskey die je maar kan verzinnen en meer en dan hebben ze daarbij ook nog heerlijke bieren, geweldig eten en superaardige mensen. Onze kamer hier in de Fiddler’s, jaja zo heet het, is echt geweldig…. Luxe voor een schappelijke prijs, daar houden we van natuurlijk.

Onze reis vanuit Oban begon deze ochtend wat later WANT we gingen eerst naar de Oban distilleerderij. Wat is dat gaaf hee, weten we eindelijk een keer hoe dat goddelijke drankje (bij Oban) gemaakt wordt. Je word door de hele distilleerderij geloosd en alles word uitgelegd, je mag in tonnen, bakken, ketels en casks kijken en ruiken, hoe gaaf. We hebben er een glaasje gekregen, we mochten proeven (maar niet gedaan, iets met bochtige weggetjes in het vooruitzicht) en we hebben nog een speciale fles op de kop getikt. Het leuke aan Oban is, dat ze een kleine distilleerderij zijn, en blijven, want ze kunnen niet uitbreiden omdat ze zijn ingebouwd door de stad, de rotsmuur en de zee. Dus Oban is in onze ogen een beetje als onze geliefde Alfa Brouwerij. Het leuke is bijvoorbeeld ook dat alle restproducten behalve het afvalwater hergebruiken en laten vermaken tot biks, lucky cows.

Het hotel in Oban was trouwens voortreffelijk in service, ze hadden speciaal een plekje op het terras vrijgemaakt zodat onze bikes veilig konden staan en ze hielden de wacht over onze spullen toen wij bij de Oban distilleerderij waren. Toch konden we niet blijven, en onze reis gaat verder. We reden Oban uit en vervolgens komen we een gevarendriehoek verkeersbord tegen met daarin 2 oudjes ofwel pas op voor overstekende oudjes…. We hadden het niet meer… Helaas stond er even later een bord met ‘heavy rain forecast’ en dat was toch iets minder. Wij het tankstation ingedoken en even de cassiere ondervraagd. Die vermelde echter dat het pas laat in de middag zou aankomen vanuit het noorden…. Dusssss we waren safe en onderweg zjooeeff…

We hebben vandaag lekker over de a-dubbelnummer wegen gezjoefd! Het voordeel is dat het asfalt hier wel in een stuk ligt en je kan lekker doortuffen. Mooie bochten, mooie wisselende natuur en dan wel links dan wel rechts van je een loch….. Uiteindelijk na nog zo’n 40 km te moeten was het dan zover… Loch Ness!!! Het heeft wel wat hoor!! Loch Lomond waar we langs reden was ook groot maar voor een of andere reden is dit Loch echt inmens groot.. en dan die bergen eromheen… Prachtig gewoon!!!

Een stukje van het Loch af en je zit in Drumnadrochit in de meest geweldige accommodatie tot nu toe. We hebben een safe plekje voor de bikes, bij de eigenaar voor de deur, een super bed en hebben besloten hier een dagje te blijven!
We gaan vandaag niet motorrijden maar lekker wandelen, naar Urquhart Castle bijvoorbeeld? Of even op zoek naar Nessie?
Wie zal het zeggen!!!

We willen in ieder geval via deze weg ook iedereen bedanken voor de lieve en leuke berichtjes!!

Kussies

S&J

• 08 Juni 2014 - 10:29

Rob:

Was ineens het liedje kwijt, staat ie hierbij ha ha ha... Klink bekend een mooi plekje voor de motoren.

Nessie zoeken in Urquhart Castle is misschien een idee? Have fun.

• 08 Juni 2014 - 10:40

Marjo:

Prachtig allemaal zo te lezen...en gelijk hebben jullie...doe maar lekker rustig aan..je hebt uiteindelijk vakantie en je kan altijd terugkomen. Al kilts tegengekomen? En er onder gekeken...hihi...veel plezier en tot het volgende verslag.