Dag 4: Galloway: The forgotten part of Scotland... - Reisverslag uit Greenock, Verenigd Koninkrijk van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu Dag 4: Galloway: The forgotten part of Scotland... - Reisverslag uit Greenock, Verenigd Koninkrijk van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu

Dag 4: Galloway: The forgotten part of Scotland...

Door: Sabbiejj

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

05 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Greenock

Willen jullie de korte of de lange versie vandaag?

De korte versie: Het was buitengewoon prachtig!!!!

Wat zeg je? Oh je wilt de lange versie, nou vooruit dan maar...

Laat ik beginnen met het uitzicht wat we hadden vanuit de hotelkamer (met gangen a la the shining......pretty spooky) waren de practige heuvels van Galloway National Park. Toen we gistermiddag, druppelend, aankwamen waren deze heuvels gehuld in dikke mist maar vanmorgen was deze mist opgetrokken en waren enkel de toppen gehuld in wolken. De receptioniste voospeldde geen regen voor vandaag... We stapten op met liche miezer... Na getankt te hebben kon de tocht voor vandaag weer beginnen. We doken gelijk nadat we Newton Steward uit waren het heuvellanschap in.. Schapen, groen, overhangede bomen, hier en daar een huis.. Prachtig! Ergens na ongeveer 30 kilometer doken we officieel Galloway weer in en my-oh-my wat is het hier mooi!! Toen we een bordje Loch Trool 4 miles tegenkwamen konden we het niet laten even van de route af te wijken (nauughtyyy). We kwamen terrecht op een half voltooide semi tweebaanse zonder wegmarkering gravelpaadje en leidde ons naar Loch Trool.... Tussen de bomen door kon je idd mooi het Loch zien liggen.. Nadat Sabbie der regenbroek aan haar uitlaat had geplakt konden we weer terug naar de route. Terug door Galloway, glooiende heuvels, groen, bruin, leeg, kabbelende rivieren, schapen, koeien, zwaluwen en ga zo maar door.

Ergens halverwege kwamen we ineens in een dorpje, de huizen waren begane grond,, stonden aan de straat.. heel pitoresk.. en ineens "The Buck; coffee and home baked pies". Yep... Koffietijd... Voor het eerst sinds we hier zijn overheerlijke koffie gedronken en ff bijgeklets met Dorothy, de eigenaresse van. Ze woonde al heel haar leven hier, haar partner uit Edinburg sinds 21 jaar en had nog nooit van Galloway gehoord... Een vergeten glorie zoals zij het vrij vertaald noemde. Meeste UKers gaan er blijkbaar vanuit dat dit gedeelte van Schotland plat is, nou alles behalve!

Na "The Buck" zijn we nog ongeveer 30 km. doorgereden voordat we Galloway helaas weer uitwaren... en toen begon deel 2 van de dag..

Het leuke was, dat de reis vandaag echt uit twee delen bestond. Deel 2 was toen we de glooiende heuvels uitreden en recht op 'het einde van de wereld' afgingen, namelijk de kust. Het is zo mooi, hier hebben ze helemaal geen duinen o.i.d. Het is gewoon landschap, einde, zee. Het mooie is dat je dus recht op de zee afrijd en vervolgens een scherpe bocht naar rechts maakt, en dus langs de kust blijft rijden. Heel bijzonder. We zijn door Ayr heen gereden, heeeeeelll leuk en toen we daaruit waren, ter hoogte van Glasgow Airport, besloten de wolken daadwerkelijk de miezerkraan open te zetten naar regen. Snel langs de 'snelweg' (Denk 4 baans, tussen weetikhetwaar en niemandsland) onze regenpakken aangesjort... en je begrijpt het wel toen ze eenmaal aanwaren was het weer droog... Gelukkig niet voor even, we hebben wat flinke buien gehad maar daar raak je aan gewend. We hebben gereden door prachtige heuvellandschap met pitoreske dorpen en slechte wegen... en dan weer goed... en dan weer slecht geen pijl op te trekken. We hebben besloten vandaag in Greenock te slapen, in de Holiday inn. Lekker Amerikaans! Grote kamer, gratis Wifi, goeide douche, semi ruk bed en een grote parkeerplaats (helaas pap geen parkeerplek voor de kamer ;) )

We doen nog ff een whiskeytje voor het slapen gaan en maken ons klaar voor morgen (Jorg is al lekker bezig :D)

Op naar de volgende dag

S&J

• 05 Juni 2014 - 23:29

Marjo:

Wel foto's gemaakt hoop ik..voor het nalieten....welterusten voor straks en morgen weer fijne dag

• 06 Juni 2014 - 00:20

Willeke:

Dag Sab en Jorg,
    We missen jullie!! Maar mooi om te lezen hoe het jullie vergaat. Ik ben vanmiddag lekker met Marjo naar de Tongtongfair geweest. We hebben een super middag gehad! Dré moet morgen naar het ziekenhuis voor controle.
    Als alles goed is gaan we zaterdag een dag of 10 naar Eymoutiers in Frankrijk. We hebben daar een oud veerhuis gehuurd van de ouders van een vriendje van Kirsten. Gewoon maar even relaxen, en als het dan niet gaat kan ik altijd nog rijden.

Nemen jullie de whisky mee dan zorgen wij voor de wijn voor een borrelavond!
    XXX
    Truste

• 06 Juni 2014 - 08:27

Rob:

Geen parkeerplek voor de kamer?!!! Uitzicht hoort te zijn: Motoren, bergen, etc. ;) Nou ja, je kunt niet ales hebben. Have fun.

• 06 Juni 2014 - 16:55

Fred En Gitty Blaas:

Hi Sab en Jorg, Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Veel plezier gewenst! groetjes Gitty en Fred.