Dag 2: And we're off - Reisverslag uit Carlisle, Verenigd Koninkrijk van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu Dag 2: And we're off - Reisverslag uit Carlisle, Verenigd Koninkrijk van Sabrina van Beek - WaarBenJij.nu

Dag 2: And we're off

Door: Sabbiejj

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

03 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Carlisle

Toen we vanmorgen wakker werden onder het vrolijk geronk van de motoren van de Sea Princess hadden we al veel zin in vandaag. Het is de eerste rijdag!! Altijd spannend, we moeten links blijven en we kennen de weg helemaaal niet. Eerst even rustig ontbeten, motoren opgebonden en daarna de boot af, door doaune heen en we konden knallen. Oh ja links blijven…. Dat betekent ook ‘links blijven plakken’ voor ons gevoel, dat betekent ook rechts ingehaald worden, OH GOD een rotonde….. Nou dat duurde wel even voordat we dit doorhadden haha tot groot ongenoegen van onze medeweggebruikers. Eenmaal goed en wel onderweg besluit meneer Garmin uit te vallen… Want ja, als je op een oplaadstandaard zit is dat harstikke logisch. Gelukkig hadden we Mechanic-on-call Suur en Hans bij de hand, die hebben Jorg snel kunnen uitleggen hoe hij goed op de accu aangesloten moest worden. Jeej .. Garmin doet het, zonnetje komt door… Het kan niet beter!!!
Nu stel je voor…. Kronkelende weggetjes te midden stenen muurtjes en een uitgestrekt heuvellandschap zover als je kan kijken… met kabbelende beekjes, schapen en stenen ruines, huizen en kastelen. Dit was ons uitzicht vanaf ongeveer een uurtje of 2. Ver-schrik-kelijk mooi!! Dit hebben we rond een uurtje of 4 toch even moeten onderbreken voor een scone met thee (want ja uhh hallo we zijn in de UK) en dit was by far de lekkerste scone OOIT!
Het meest bizarre wat we tot nu toe hebben gezien zijn de hordes aan gypsies, compleet met houten kar en paard. We hebben ook al een aantal caravanparken gezien, maar die houten karren zijn echt bizar…
Het leuke aan het laatste gedeelte van de route was het feit dat de weggetjes vaak niet breed genoeg waren voor 2 auto’s. Hier wordt enigszins rekening mee gehouden…
Inmiddels liggen we te vertoeven in een B&B in Carlisle. We hebben vandaag ruim 200 km gereden en we zitten er lekker doorheen!!

Trussteeeee

S. & J.

• 03 Juni 2014 - 23:06

Marjo:

Lekker links rijden...maar het went wel hoor. Veel plezier en lekker genieten.

• 04 Juni 2014 - 00:49

Joke:

Leuk om jullie verslagen te lezen. Wel spannend zo'n eerste dag in Scotland, maar een geweldige ervaring. Dat wordt morgen ook weer genieten! Slaap lekker en een goede reis! xxx

• 04 Juni 2014 - 07:33

Odette:

Fijn dat jullie het geweldig hebben. Geniet ervan samen.

• 04 Juni 2014 - 08:41

Rob:

Mooi verhaal en zie het helemaal voor me. Heerlijk gevoel hè, aan de verkeerde kant van de weg rijden...nu mag het hahaha.. Have fun